Cliëntenraad Landrijt
Wist u dat bewoners van Landrijt worden vertegenwoordigd door een cliëntenraad? Wij, de cliëntenraadsleden, praten over onderwerpen die voor alle bewoners van belang zijn. Dat kan bijvoorbeeld gaan over de toekomst van het woonzorgcentrum, nieuwe ontwikkelingen, het jaarplan, de kwaliteit van zorg, veiligheid en hygiëne, eten en drinken of het inspectierapport. Wist u dat elke cliënt ons kan benaderen om wensen voor te leggen of verbeteringen voor te stellen? Wij kunnen deze zaken bespreken met de raad van bestuur.
De nieuwe landelijke wet over medezeggenschap heeft tot doel de cliëntmedezeggenschap nog verder te versterken gericht op een goede samenwerking tussen het verantwoordelijke management en de cliëntmedezeggenschap. Dit is vastgelegd in een overeenkomst.
Visie
Cliënten van de Archipel verdienen een veilige en kwalitatief goede zorgverlening. Onder regie van de cliënt draagt de Archipel locatie Landrijt zorg voor een optimaal op de thuissituatie aansluitende leefomgeving. Niet wat er niet kan, maar wat er wel kan is hierbij het uitgangspunt. Cliënten ervaren dat zij bij alles wat de zorgorganisatie doet en kiest vooraf worden gehoord en serieus worden genomen.
De cliënten, evenals Archipel Landrijt, zien en ervaren de CR als vertegenwoordiger en belangenbehartiger van cliënten en als proactief overlegpartner voor het bestuur van de locatie Landrijt. De CR staat zo dicht mogelijk bij de cliënten en laat de stem daarvan in zorg, welzijn en wonen gelden, opdat dat wat Archipel/Landrijt doet past bij wat van optimale waarde is voor hen.
Hoe kunt u ons bereiken?
U kunt ons op verschillende manieren bereiken. Kies er een die u het prettigst vindt.
- Met onderstaand formulier kunt u of uw mantelzorger terecht met vragen, wensen , verbeteringen e.a. deze worden dan direct gemaild aan de cliëntenraad.
- U kunt een mail sturen naar clientenraad.landrijt@archipelzorggroep.nl
- U kunt ons bellen via de InfoBalie van Landrijt
- U kunt ook aan de medewerkers vragen ons direct te bellen
- U kunt aan de medewerkers vragen een afspraak met ons te maken